Lalala Kerja: Part 2

Ok..nak sambung entry lepas pasal keje..hehehe..

Tanggal 1 September 2010, bermula lah episodku sebagai seorang pekerja di sektor swasta.Alhamdulillah,di saat aku sangat2 rapuh dalam langkahku,Allah bagi petunjuk untukku untuk teruskan hidup ni..Berdebar gak nak melapor keje nie..first time2.sangat2 berdebar..First day masuk keje,ayah dgn mak anta aku depan ofis..haha,perasaan time2 same mcm baru nak msk darjah 1..pergh..sgt2 malu.ntah ape2 ntah aku nie.
Aku sampai dekat kul 8 disambut oleh setiausaha bosku..diorg sume baik..yang penting,majority of the workers kat sini adalah Melayu..xdela rase sgt inferrior.Rupenye bukan aku sorg yg melapor arini,ade sorg lagi staff baru melapor gak..die kena ajar subjek anatomi dan aku ambil subjek psikologi peninggalan lecturer sebelum nie..

Hari pertama biaselah..orientasi..kami diperkenalkan kepada semua warga kolej..hehe..seriously smpai skrg xigt sume name lg..klw slalu tgk muke,mayb i akan igt..hahaa..Baru je masuk dah dapat task yg mendebarkan.Perlu wat revision class utk student coz diorg nak midsem exam next week..Bermula lah episod cuak..haha.Bayangkan perlu baca nota kuliah sebanyak 17 nota dalam satu malam.Of course cikgu kena faham btl2 before ajar anak muridnye kan?Harap-harap anak muridku fahamla ape yg aku ajar..klw x,sia2 je diorg bayar mahal2..setakat itulah pengalaman mengajar aku yg pertama..hehe..wish me luck for the future ongoing!gambatte!



Comments

Popular posts from this blog

Bernilainya seorang KAWAN BAIK

Lalala Kerja: Part 1