Habis blaja Tp Keje xde..Apecer??

Hah..aku paling xsuke membicarakan bab nie..sebabnye...dh penat dah berfikir pasal masalah negara bagi graduan-graduan universiti yang baru hbs blaja..
WELL..xdinafikan memg susah nak dpt keje skrg..ak SETUJU!..penat2 blaja bagai nak rak mase kat U dulu,at last dah grad,keje pun xde..ape yg korg rase??Bengang x mcm yang penah aku rase dulu..


Alhamdulillah,ak memg dh keje tp swasta jela..nak tunggu gov..alamatnye sadisla ..ramai membe2 yang mengharap gov akan panggil but till now,almost 6 months hbs blaja,keje pun xde..So..apecer skang nie??Aku paham dilema mereka..Aku juga penah merasainya..Pedih telinga dgr org kate"BLAJA TINGGI TAPI KLUA XDE KEJE"..pe korg rase??PANAS X??haha..ak memg panas je dgr dulu..seb baek ak nie jenis xmelawan..bia je ape org nak kate,yg penting hidup aku sendiri..bukan diorg yang nak bg ak makan..MENYAMPAH btol dgn org2 yang xsyg mulut2..ckp main ikut sedap je..xigt diorg pun ade anak2 yg still blaja lg..So,"THINK BEFORE U TALK!haha..puas hati ak..


Arini,ak ade terbaca keratan akhbar yg di link oleh membe fb ak..ehehe,credit ti Tini =)


Rupenye masalah nie dah semakin gawat!Sampai ade org berani g wat laporan kat newspaper psl seronok graduasi tapi keje xde..so..apecer??sapa mau jawab??Haha..renung-renungkanlah..

Comments

Popular posts from this blog

Lalala Kerja: Part 2

Bernilainya seorang KAWAN BAIK

Lalala Kerja: Part 1