Lalala Kerja: Part 1

Assalamualaikum..

Dah lame rase nak tulis entry utk blog aku yg bersawang nie..tp apekan daya masa tidak mengizinkan..wawa,ayat xbleh blah..=D

                 Sebagai permulaan,sedikit entry pasal my work aka keje aku la..huhu..hujung bulan nie genaplah 4 bulan aku bekerja sebagai seorang pendidik..bile dah mula keje,barula faham mcmana susah payahnye cikgu kite dulu nak mengajar kite yang malas tahap gaban nie..hah,skrg aku dah merasa dah benda2..padan muke ko AIN!

                 Cabaran sbgai seorang pendidik rasa mcm berat sangat tapi tula cita-cita aku dari dulu..Berdepan dengan masalah di tempat kerja+masalah perangai student2 membuatkan aku sakit kepala..waa,sedihnye..nampaknye lepas ni,ak perlu menjaga kesihatan aku supaya tidak dijangkiti penyakit seperti jantung dan darah tinggi..hahaha..

                 Sebenarnye,aku dah sangat bersyukur sebab dah keje daripada ak menganggur di rumah dan umah makcik aku di kedah nun..haha,well..merata-rata aku tanam anggur tp xtumbuh-tumbuh pun..so,kesimpulannya aku xlayak menjadi seorang petani berjaya..haha..ngarut btol! Selepas habis melanjutkan pelajaran di sebuah ipta dalam negara,aku berehatla kejap kat umah..lame sgt dh rehat baru rase nak cari kerja..hahaha..macam2 tempat aku apply keje..xkesah pun kat mane walhal kalo dapat matila ko nak g melapor tempat yang xtaw2..

                 NEXT.....bersambungla lain kali plak.sejuk sgt dlm ofis nie..otakku membeku =P







Comments

Popular posts from this blog

Lalala Kerja: Part 2

Bernilainya seorang KAWAN BAIK